Google+ Followers

kita kawan..?? :)

Shaklee Updates

Wednesday, 11 February 2015

testimoni sendiri : alfalfa dan vitamin C

Apa yang seronoknya consume supplement shaklee nih...? banyak-banyak consume ni tade efek pada badan kita ke...?

Hanya orang yang dah amalkan pengambilan supplement secara konsisten sahaja yang tahu seronok ke tidak consume supplement nih...dan untuk shaklee, memang saya tiada keraguan sebab segalanya adalah organik...dan selain itu, saya memang dah tak consume mana-mana ubat yang diberikan oleh doktor Klinik atau hospital...

Sekarang ini, pergi klinik semata-mata untuk dapatkan MC sahaja...ubat yang doktor bagi memang saya tak pernah ambil pun...panadol, dah lama tinggal...cara nak cure sakit yang saya alami tu, saya lebihkan dos supplement saya sahaja...nak lebihkan dos banyak mana, perlu rujuk SID anda ye..

Akhir bulan Januari, saya mengalami sakit mata...dalam 2 hari berturut saya dah mula rasa mata saya senak dan berpasir...tangan memang tak reti dok diam, terus gosok-gosok mata...Mengadap PC kat ofis buat mata saya cepat penat...lupa sebenarnya, sendiri memang ada rabun silau..tapi tade la teruk sangat pun...cuma lately, mata macam tak boleh tolerate direct cahaya...terus rasa senak dan perit...mungkin sebab keluar rumah pagi-pagi subuh, balik maghrib kot...terdedah dengan cahaya masa keluar beli lunch..itu jelah...

Dan satu pagi tu, saya tersedar jam 3 pagi...sebab mata gatal yang amat...tangan laju je gosok-gosok mata...bangun subuh pagi tu, dah rasa mata lain...tengok cermin...mata dah merah teruk...dan bengkak sampai 2 lapis kat bawah kelopak mata tu...terus laju-laju masak air dan tuam dengan air panas untuk surutkan bengkak...bila pergi klinik, doktor sahkan saya sakit mata konjunktivitis tu dan pakej sekali resdung...alergik habuk...hah, ambik...doktor bagi ubat titis pada mata untuk surutkan bengkak, dan berfungsi sebagai antibiotik sekali, ubat alergi dan panadol seperti biasa... 

Balik rumah, apa yang saya buat ialah...saya telan alfalfa...minum air suam banyak-banyak dan rehat...lepas tu, dalam sejam lebih kurang, saya bersin dan mula rasa berair hidung...dalam tekak tak selesa...so, pergi mandi dan clearkan segala bendasing yang wujud dalam hidung ngan tekak ni...lepas tu, lega...puas hati...sebab rasa gatal-gatal dah hilang...bengkak dah makin berkurang....lepas tu, saya consume pula vitamin C...air putih memang saya consume sampai 3 liter... ubat yang doktor bagi..? memang tak ambik langsung....Alhamdulillah...esoknya dah boleh pergi kerja...

oh ye, untuk awak yang tak tahu...Alfalfa, B complex dan Vitamin C adalah set resdung ye...3 supplement ni saya amalkan berterusan sampai sekarang....resdung saya tak teruk macam dulu dah sebab sekarang dah mampu nak makan udang, sotong segala tu...habuk sket-sket pun dah boleh redah da...cuma kengkadang, bila saya tak cukup air, atau terdedah pada pencemaran yang keterlaluan, situasi seperti kat atas tu akan muncul...tapi, dah tak risau lah sebab saya dah tahu apa yang perlu buat bila alami situasi ini kan....

Awak yang mengalami masalah seperti saya....dan sampai sekarang masih berpantang segala makanan dan seafood tu...yang pagi-pagi bangun bersin, hidung penuh je...dalam tekak rasa tak selesa, gatal...blow hidung pun tetap rasa ada bendasing jugak...saya sarankan awak, cuba consume shaklee ini...kita yang rasa tak selesa, apatah lagi orang sekeliling kita kan...

Awak yang nak dapatkan guide yang terbaik untuk kurangkan masalah resdung ini, boleh hubungi saya yer...saya guide awak semua ikut pengalaman saya sendiri...saya juga akan share macam mana nak menghadapi healing crisis sepanjang pengambilan set resdung ini...



Ada yang berminat nak cuba tak...? Boleh hubungi saya yer...:) 
Nur Maidah  (Your Shaklee Supervisor)
SID: 914371
Text/whatsapp: 012 9532501
Email: eid.nurmaidah@gmail.com 

* Segala guide eksklusif untuk customer dan consultation produk shaklee akan diberikan kepada customer saya sahaja ye...:)