Google+ Followers

kita kawan..?? :)

Shaklee Updates

Sunday, 4 January 2015

tahun baru...kerja baru..

Assalamualaikum...

Dah tahun baru...umur baru...terima kasih lah kat sepupu ngan membe-membe yang ingatkan bahawa tahunni umur sweet 17 lagik... hampir setiap hari kot ada orang remind tahunni dah 17 tahun...  :P

permulaan yang baik untuk tahun 2015...3 bulan sebelum ni, saya nekad nak cari kerja lain...atau if tak dapat kerja lain, saya nak berhenti jugak kerja bulan 12... hari-hari sambil jalan pergi ofis setiap pagi dengan membe, saya cakap perkara yang sama...dan Alhamdulillah, saya dapat kerja baru kat tempat baru... terus quit kerja sebelum ni dengan notis 24jam...

ada yang tanya saya, ada krisis ke kat ofis sampai saya nekad pergi interview, confirm dapat job kat tempat baru, berhenti notis 24 jam... tak..saya tidak mencipta apa-apa krisis pun... setahun bertahan di tempat kerja lama, saya statik...tiada perubahan... saya tak improve ape-ape skills pun...rasa useless pun ada jugak..of course lah dari segi company dapat banyak training request, tapi untuk saya sendiri, saya tak rasa puas...kalau nak kira, saya suka bila buat program..tapi untuk setahun lepas...tak nampak kat mana kegembiraan tu...self satisfaction tu tade... so, saya decide, cari kerja baru dan bina hidup baru... hii..

dan untuk hari esok...selamat menempuh alam pekerjaan yang baru eid...hampir 2 minggu bercuti...tomorrow is a fresh start, InsyaAllah... :) berdebar jugak sebenarnya ni..tukar kerja, maksudnya environment yang baru dengan pelbagai lagi ragam manusia...bila bercakap dengan osmet, dorang cakap, kami tahu eid boleh bertahan...kat tempat kerja lama eid mampu bertahan, untuk tempat baru ni, eid mesti boleh punye... itu cakap dorang...dan jauh di sudut hati, saya berharap perkara yang sama...

" You'll never know how STRONG you are...until being STRONG is the ONLY CHOICE that you have... "

doakan eid...terima kasih semua... :)

* baju ke ofis, semalam lagi dah iron... semangat kan nak kerja kat tempat baru... hii...