Google+ Followers

kita kawan..?? :)

Shaklee Updates

Tuesday, 4 November 2014

merindukan Ayoh

Assalamualaikum wrt. wbt,

Hari ni mood kurang baik sedikit..sebenarnya, tak tahu ape perasaan...tapi, ada satu rasa kosong dalam jiwa...biasanya, bila situasi macam ni...last sekali, menangis la jawab dia...Niat nak update pasal shaklee..tapi, pergi jenguk balik entri lama kat blog...jumpa entri ini...

2 3 hari lepas asyik dok teringat arwah ayoh...jujurnya, saya tak ingat...memilih untuk tak nak ingat sebenarnya tarikh ayoh pergi tu...sebab saya tetap rasa ayoh ada....rindu sangat...bila pergi rumah ayoh...saya nak sangat bila jenguk jendela tingkat atas tuh, ayoh ado senyum kat saya...gelak mengekek mengusik dari atas... bila sampai laman rumah ayoh...saya nak sangat ayoh ada tengah sapu sampah senyum sambut kitorang sampai yang bonceng satu motor naik 3 orang dengan abah...dan ayat ayoh satu je...' dari jauh ayoh dengar korang mengekek gelak-gelak naik motor...'

nak sangat bila ada kenduri..duduk makan dengan ayoh sekali sambil ayoh usik-usik...bila gi makan mee udang dengan ayoh..selalunya ayoh usik, 'kak tak leh makan kan,alergik resdung..bagi ayoh udang..kak makan mee je..'

(T_T)

banyak sangat kalau nak kira...yang pahit..yang manis...semua dengan ayoh...paling suke bila ayoh tanya dulu mengaji dah sampai juz berapa...? memang kami cucu bila dok berkumpul ramai-ramai..ayoh akan tanya mengaji dah sampai mana...

Alhamdulillah..walaupun ayoh pergi saya tak sempat nak tengok..tak sempat nak balik pun waktu dia nazak..tapi.. saya bersyukur..sebab sempat bagitahu ayoh...'kak sayang ayoh...' dan ayoh pun sempat cakap 'ayoh sayang cucu ayoh juga...jangan menangis..' sekurang-kurangnya tidaklah ralat mana...ayat 'jangan menangis' tuh...selalunya hanya abah dan ayoh jelah yang berkesan kat saya...orang lain cakap, tak lut pun..menangis jugak...

ada 'harta jiwa' yang ayoh tinggal sebenarnya...dulu masa dapat, saya teruja sangat...ayoh bagi senaskhah al-quran bila saya dah habis surah kecik tu...ayoh bungkus dalam surat khabar ..bagi kat saya sambil tersenyum...saya ingat.. dan akan selalu ingat...al-Quran tu saya guna sampai saya khatam...sekarang tinggal kat rumah,abah guna...waktu balik,saya guna dan baca..semoga hadiah ayoh bagi tuh..jadi salah satu saham akhirat ayoh...cahaya penerang dalam kubur...

teringat-ingat pesanan ayoh...suara ayoh...memang akan selalu ingat ayoh... tak pernah lupa...

semoga Allah tempatkan ayoh pada kalangan orang-orang beriman...terangkan kubur ayoh...ringankan seksa kubur ayoh...ameen...

kak sayang ayoh...rindu... (T_T)