Google+ Followers

kita kawan..?? :)

Shaklee Updates

Sunday, 7 September 2014

TIPS: pemilihan supplement yang terbaik

Assalamualaikum semua...:)


Banyaknye supplement....macam mana nak tahu supplement mana yang diperlukan badan dan yang sesuai dengan keadaan badan kita...? 

Mesti ramai yang tertanya-tanya kan, macam mana nak pilih dan tahu supplement yang terbaik untuk diri sendiri...Anyway, saya nak share few tips yang saya selalu buat bila saya nak beli supplement...Sebelum cuba shaklee dan dah setia dengan shaklee ni, memang ini yang saya buat..sebab saya nak bagi yang terbaik untuk diri dan kesihatan saya...

Antara perkara yang saya lakukan::

1) Study
~ seriously, orang yang tahu saya beria study tentang satu-satu supplement ni, confirm gelakkan saya...tak perlu sampai macam tu sekali...cukup sekadar info yang penjual tu bagi dan testimoni berlambak kat internet, sudah cukup untuk meyakinkan bahawa produk tu bagus....kata mereka
~ NO..NO..NO...bagi saya tidak...keadaan tubuh kita adalah berbeza, dengan orang lain mungkin sesuai..dengan kita ada side efek kita tak tahu kan...?
~ sebab itu, bila saya study tentang supplement ni...saya akan pastikan saya google kesan baik, kesan buruk, testimoni tu saya tengok gambar real ke fake, kandungan supplement tu dan saya akan usha few sellers yang memang ramai orang beli dengan mereka dan cuba risik-risik dari segi guide, info yang penting yang perlu saya tahu...dan kadang-kadang tu, saya memang akan tanyakan sellers tu tricky question, contoh macam mana produk kurus ni boleh turunkan berat badan saya dengan cepat...? ape bahan dia yang menyebabkan berat turun tu..?
~ dan sekiranya jawapan tu dah putar belit...tak bagi fakta, kurang meyakinkan...asyik cakap dear..dear...just untuk meyakinkan customer..maka baiii saje lah...
~ kejam...? terpulang...badan sendiri nak consume produk..nak improve kesihatan, tapi aci gasak je supplement yang bukan-bukan....kesian badan sendiri nanti...duit habis, side efek pulak tu....


2) cari seller yang terbaik
~ Ramai sangat sekarang ini yang menjanjikan consultation terbaik..guide yang terbaik..tips...semua lah...just to attract customer...dan ada je yang mengotakan janji...maka, pada saya...cuba dulu berbual-bual dengan seller tu..tanyakan info, tanyakan keraguan kita macam mana...dan tengok cara respon..kalau hati yakin, dia akan guide awak sepanjang pengambilan supplement, dan awak yakin sekiranya dia masih lagi ada dengan awak bila awak mengadu healing proses teruk...maka belilah dengan dia...
~ pokok pangkal hati...sebab, beli supplement kita kena rujuk dengan orang yang kita beli tu...dan seller yang terbaik biasanya memang tahu dah ape nak buat bila customer mengadu jerawat naik teruk..bukan biar tak peduli macam tu saje...


3) Lihat testimoni
~ Ada seller yang jadikan gambar orang lain sebagai testimoni produk dia... lepas tu gambar tu tersebar dikalangan seller yang lain..
~ maka tengoklah betul-betul...jangan disebabkan keghairahan kita nak mencuba produk tu, teruje sangat nak kulit putih cantik, kita tak ambil kira semua ni...


4) Janji keberkesanan produk
~ berhati-hati...ada yang janji dalam seminggu..ada yang janji dalam 3 hari...lebih mengujakan lagi, testimoni produk membuktikan janji-janji mereka...eh, terus nak beli lah..sebab memang menjadi...nanti...sabar dulu...tengok bahan ape yang digunakan...tak salah rasanya kalau bahan yang diunakan tu kita google ataupun tanya mereka yang pakar tentang bahan-bahan dalam supplement tu...bila dah yakin betul..go on..beli lah...
~ lepas tu, kita sendiri akan berpuas hati sekiranya efek dia lambat dari orang lain..sebabnya kita sudah tahu info produk dan bahan yang digunakan dan bagaimana produk tu bertindak dengan badan kita...ok...?

ini sebahagian tips yang saya apply bila nak cari supplement dulu... cerewet..ye memang saya cerewet... setengah orang macam leceh kan nak tanya...dan kita prefer tanya harga...diskaun bape..nak beli lah....kann..? seller yang dapat customer macam saya ni, agaknya da serik ke...dan saya bukan apply nak beli supplement je...nak beli produk lain pun, ini lah yang saya buat...

dan sejak berbisnes shaklee ni, saya sedaya upaya letak diri saya sebagai pembeli...ape yang saya expect dari sellers lain...maka itu jugalah yang customer expect dari saya...  Anyway, shaklee dah lebih 50 tahun di Malaysia dan memang ramai yang berpuas hati dengan shaklee...dan ada juga cerita -cerita yang tak best tentang shaklee sekarang ini... maka fungsi kami SID, memang wajib lengkapkan diri dengan ilmu...Ada beza ye, SID shaklee yang bisnes dan nak kejar bonus semata-mata dan SID yang memang sharing kebaikan produk shaklee berserta guide dan consultation berterusan sehingga awak dapat good result kesan dari pengambilan supplement tu... 

Sebab itu, suka saya tekankan...saya HANYA AKAN GUIDE CUSTOMER SAYA SAHAJA... please...awak2 sekalian, yang purchase dari saya memang saya guide, saya cari balik....tanya feedback macam mana...tapi, if awak tak purchase dari saya, MAAF saya tak dapat guide...saya nak awak semua TAHU..PENTING ye pengambilan supplement dengan GUIDE yang betul...nak jadual dan tips supplement yang betul...purchase dengan saya...if awak tak purchase dengan saya, awak kena tanya balik dengan SID yang awak beli tu...bagi dorang rasa BERTANGGUNGJAWAB sket...:) 

Saya harap dengan sedikit panduan yang saya kongsikan disini akan membantu awak semua buat pemilihan supplement yang terbaik untuk kesihatan awak ye... Mungkin lain orang lain tips pemilihan supplement...ambil yang baik-baik sahaja ye...:) 

Oh ye...Promosi bulan ni beli 6 PERCUMA 1 SHAKLEE COLLAGEN POWDER dan beli 3 PERCUMA 1 MEAL SHAKES shaklee sehingga hujung bulan ye...

Boleh directly contact saya ye..:) 


Nur Maidah 
Shaklee ID:: 914371 
Text/whatsapp/wechat:: 012 9532501 
Facebook:: Nur Maidah 
Facebook Page:: Hannamaira Collection
Emel: eid.nurmaidah@gmail.com

jom sama-sama jadi sebahagian dari shaklee effect...
~ beauty jourey with shaklee ~