Google+ Followers

kita kawan..?? :)

Shaklee Updates

Thursday, 11 September 2014

Kisah GLA Complex Shaklee

Assalamualaikum wrt. wbt..

Hangat sangat topik GLA Complex ni...macam-macam kes timbul, tapi Alhamdulillah...masih lagi ramai orang yang percaya dengan kebaikan produk-produk shaklee yang menjalani pelbagai research dan ujian makmal oleh pakar-pakar nutrisi sebelum satu-satu produk itu dijual untuk orang ramai. Ramai jugakla yang direct mesej saya terus bagitahu, akak..saya nak stabilkan hormon..period tak teratur...Akak...saya ada masalah eczema...boleh saya consume GLA...? 

Alhamdulillah...bila timbul pula cerita yang GLA shaklee ni penyebab berlakunya bengkak rahim, masih lagi ada pengguna-pengguna setia GLA Shaklee yang memberi testimoni terbaik mereka sepanjang mereka consume GLA Shaklee...ada yang berjaya hamil, mengecutkan cyst, mengurangkan masalah eczema, kulit cantik, period teratur...Alhamdulillah...semua itu dengan izin Allah jua..yang penting kita berusaha dan meletakkan kebergantungan kita hanya pada Allah semata-mata... 

Kisah saya dengan GLA Complex shaklee bermula setelah saya merasai kebaikan dua produk utama shaklee dalam membaik pulih dan memperbaharui sel-sel kulit...masa tu saya kena chicken pox dan saya consume Vit E dan ESP. Setelah nampak kesan yang positif, saya start consume GLA Complex shaklee...tujuan saya ialah untuk mengurangkan period pain... 

Period pain saya teruk...sangat teruk...masa awal-awal period dahulu, semua orang akan perasan wajah saya pucat, badan saya lembik...lenguh dan cramp tuh dah perkara biasa...sakit sangat...menangis tetiba itu perkara biasa...menangis sebab sakit tu dah satu...sebab hormon tak stabil pun yer jugak...seharian terbaring itu perkara biasa...masa kat sekolah, sick bay tuh memang tempat yang wajib lawat setiap bulan lah...memang tak tahan sakitnya, nak duduk pun lenguh...cramp rasa nak tercabut dari pinggang ke bawah...apatah lagi nak tumpu perhatian kat kelas...memang tak mampu... 

bila masuk matrik, rumet semua memang dah lali sangat bila tengok saya...if ada program ape-ape, memang sangat risau jika sama dengan waktu period...dan waktu tu cycle period pun tak menentu sebenarnya...apa yang saya pasti, jika period lambat dalam seminggu...maka period pain saya akan berganda sakitnye...if kat kampung, bolehla nak bertungku bagai...ada mak ngan nenek yang tolong panaskan tungku...kat hostel, tuam dengan air panas jelah nak kurangkan sakit... buat sendiri sambil nangis-nangis...hii

Saya pernah bergantung pada ubat yang warna pink tuh...tahu je yang ubat tu pain killer je sebenarnya...tapi, sebab teruje tengok kaler pink tuh..maka gasak nak telan jugak...pastuh, pernah satu hari ubat yang warna pink tuh sudah tak berkesan untuk period pain yang saya tanggung, maka bila pergi farmasi...ada kakak kat farmasi tu suggest ubat yang warna biru kalau tak silap saya...ubat tu tinggi dos dia..dan kakak tu cakap, sekejap je dah hilang sakit..memang khusus untuk period pain...so, saya decide tuk beli...memang betul..dalam sejam lebih kurang, period pain yang teruk tu hilang dan saya sihat macam biasa...

dan, akibat dari ubat yang warna biru tuh...next period saya lambat...dan period pain saya berganda sakitnya...Lepas tu memang serik dah nak ambik pain killer...insaf...dan masa tu dah start consume Evening Primrose Oil...lupa brand apa yang saya beli...tapi tak konsisten pun...sebabnye masa tuh tak tahu pun apa fungsi sebenar EPO tu... dan masa tuh jugak, cycle period saya memang tunggang terbalik lah... bila kena period pain memang pasrah je..minum air suam banyak-banyak pastuh tuam dengan air panas...sapu minyak panas kat kaki..berterusanlah begitu sehingga masuk main camp kat gombak...dan berterusan jugakla bila tak mampu nak tahan sakit, gi klinik sebab nakkan MC...paling teruk bila doc decide tuk inject juz to reduce the pain sebab saya cakap kat doc tak nak ubat...i just want the MC...sebab dah skip kelas...hihi... 



But now..Alhamdulillah...syukur sangat sebab saya kenal Shaklee...siyesly 3 bulan pertama saya consume GLA Complex...saya guna apps 'my calendar' kat fon tuk record cycle period saya...dan Alhamdulillah...memang cycle tuh teratur..lambat 2 3 hari tuh biasalah..tapi tetap dalam lingkungan waktu yang betul...:) Period pain...? Alhamdulillah..semakin berkurang...saya tak harap pun period pain tuh hilang terus...hii...tapi semakin berkurang dan saya masih boleh meneruskan kerja-kerja harian saya...tadekla nak terbaring tak buat ape dan menahan sakit semata-mata..bila keluar jumpa membe dan dorang tahu saya tengah period, sorang akan terkejut...eh bukanke biasanya period pain awak teruk...terbaring je seharian....GLA Complex yang orang cakap 'gila' tuh la yang jadi penyelamat saya... 

oh ye...selain stabilkan hormon dan regularkan period (ini dah terbukti ye), GLA juga berfungsi untuk mengurangkan masalah eczema yer...pun terbukti jugak kat diri saya sendiri...eczema saya tadeklah teruk macam orang lain tuh sampai sakit bengkak-bengkak semua tuh...saya ada eczema yang baru nak jadi..yang bila saya mabik seafood ke atau makanan yang akan menyebabkan gatal, macam keropok ke,,,saya akan mengalami gatal-gatal pada pergelangan tangan... dan sejak ambik GLA...Alhamdulillah, dah tak wujud dah gatal-gatal ekzema tu...:) cegah sebelum terlambat lagi baik kan...? :) satu lagi yang saya perasan...kuku nampak pinkish...tak nampak pucat dan kusam dah...kalau tak, asyik dok perhati dan puji kuku orang lain je sebab kuku sendiri pucat macam rapuh nak pandang pun tak sudi...hii...

Kesimpulannya...ramai yang tanya...perlu ke saya ambil supplement tuk baiki hormon semua nih...sebab dulu, orang yang ambik supplement nih orang yang dah berumur yang nak maintain kecantikan je...sekarang ni, supplement nih macam dah wajib sebenarnya sebab dengan keadaan bumi kita sekarang dengan udara yang tercemar, pemakanan kita yang belum tentu sihat, dengan penyakit yang tak tertanggung kos rawatan...belum kita ambik kira dengan keghairahan kita mencuba pelbagai produk yang menyumbang kepada kerosakan kulit dan sistem badan kita nih...so, untuk mengganti balik sel-sel dan nutrien penting yang hilang dari badan kita tuh..maka, saranan saya yang dah merasai kebaikan-kebaikan supplement organik ni...ambikla supplement dan kaji betul-betul apa supplement yang terbaik untuk anda... ok...? 

if awak nak tahu detail lagi tentang supplement shaklee yang dah memang organik ni...em, awak semua tahu tak macam mana nak kenal organik atau x...? dari segi kandungan dalam supplement dan satu lagi, supplement shaklee tadek silica gel dalam botol ye...silica gel yang berfungsi menyerap kelembapan tuh...biasanya silica gel ni wujud dalam supplement sintetik... ok? nak tahu detail..nak merisik harga...nak tahu apa offer-offer menarik daripada saya...jangan segan silu ye...saya menghargai awak semua sebagai customer saya...dan InsyaAllah saya akan guide sehingga awak betul-betul dapat best result hasil dari consume supplement shaklee... :) 

boleh hubungi saya yer:: 

Nur Maidah 
SID: 914371
email:: eid.nurmaidah@gmail.com 
Text/Whatsapp/wechat:: 012 9532501

jom jadi sebahagia dari #shakleeeffect :)