Google+ Followers

kita kawan..?? :)

Shaklee Updates

Thursday, 7 November 2013

shaklee:: migrain..jangan pandang remeh

Assalamualaikum semua....:) 

semangat saya update blog pagi-pagi nih..Alhamdulillah...insyaAllah 18/11 ni ada majlis konvokesyen..grad juga saya akhirnya...betulla, perjalanan hidup kita berbeza kan...? hee...ok sebelum banyak merapu, saya nak cerita sikit pasal penyakit migrain ni...



anyway dulu, saya ada migrain yang teruk...teruk sangat...member cakap sebab mata rabun..so pergi opto, cek dan saya ada power silau...tak banyak mana pun, sikit je...tapi pada masa tu, panas sket je pun dah boleh buat kepala ni berdenyut sebelah...bila tidur, then tetiba terdengar bunyi orang tutup pintu balik kuat pun dah terkejut...lepas tu merana seharian sakit kepala...stress...kepala berdenyut-denyut...muka ketat tak bole senyum dah ni..sakit kepala sangat-sangat...pernah juga, masa buat program dengan adik-adik, saya kena migrain...ya Allah, masa tu rasa nak hantuk kepala kat dinding tahu...sebab rasanya kalau hantuk kepala pun tak rasa sakit da sebab kena hantuk tu...n masa tu senior saya yang ada sekali bagitau suruh minum 100 plus...dan selawat banyak2, sapu kat seluruh muka dan kepala....so, Alhamdulillah...berkurang la sikit migrain saya...

ada orang, bila migrain..cepat-cepat telan ubat yang doc bagi kan...saya tak...saya jenis yang tak suka bergantung pada ubat hospital...anyway, saya tak perasan pun benda ni...tapi, sejak saya amalkan supplement shaklee...Alhamdulillah..migrain saya dah tadelah nak datang melawat selalu...sebabnya, secara automatik bila kita amalkan supplement ni, tubuh badan kita akan alert dengan setiap sign yang diberikan otak..hee...contohnya, bila badan panas, itu tanda tidak cukup air kan...so, bila air tak cukup akan mengundang sakit kepala sebab oksigen tak cukup, tak sampai ke otak..dengan sendirinya kita akan minum banyak air dan sakit kepala/migrain pun akan berkurang/hilang....:) *ini pengalaman sendiri taw*

so, apa supplement shaklee yang saya amalkan untuk kurangkan/hilangkan migrain nih...?

VITAMIN B COMPLEX 
Vitamin B2 (riboflavin) dan Vitamin B6 (Pyridoxine) telah terbukti boleh membantu mengurangkan kesakitan akibat migrain. Vitamin B lengkap dalam B Complex Shaklee memastikan anda bukan saja mengurangkan risiko disrang migraine, tetapi juga mencegah penyakit-penakit lain seperti depresi, stroke dan sebagainya. 



Ostematrix (Kalsium, Magnesium & Vitamin D)

kalsium berfungsi bukan sahaja membina tulang dan gigi, tetapi turut juga membantu menetapkan ritma jantung, menyelesaikan masalah insomnia, membantu pengaliran gizi masuk dan keluar daripada membran, dan membantu dalam pembekuan darah. Kalsium juga sangat diperlukan dalam mempertahankan fungsi saraf dan otot, serta buah pinggang. Ia juga mengurangkan kadar kolesterol dalam darah. 

Magnesium pula penting untuk metabolisma kalsium. Ia membantu untuk mengelakkan pembuluh darah menjadi kering, salah satu punca yang dipercayai penyebab migraine. Satu keajian telah dibuat keatas magnesium dan didapati ia membantu mengurangkan sakit kepala migrain dan mengurangkan frekuensinya. 

Vitamin D penting untuk penyerapan kalsium. Kalsium yang tiada vitamin D tidak boleh diserap oleh tubuh, dan boleh tertinggal sebagai batu dalam ginjal atau pundi kencing



setiap supplement kat atas ni ada 120 biji...yang mana boleh bertahan selama 4 bulan..bergantung pada cara pengambilan...*saya akan guide jadual pengambilan dan beri tips pengambilan supplement*...

untuk next entri, insyaAllah saya akan share dengan awak semua jenis-jenis sakit migrain, dan punca yang menyebabkan berlakunya migrain nih...ok...? 

untuk sesiapa yang berminat nak purchase set migraine ni dengan harga yang SUPER DUPER JIMAT...terhad untuk customer 50 TERAWAL sahaja taw...boleh emel saya laju-laju taw...


email:: eid.nurmaidah@gmail.com
contact no:: 013-7768297 

 p/s:: bila sakit kepala yang teruk sangat, boleh amalkan ayat 19, surah al-waqiah..baca dan tiup pada tapak tangan..sapu ke muka dan kepala ambil selawat...insyaAllah, ini kira salah satu ikhtiar lah...:) 

maksud ayat:: " mereka tidak pening kerananya dan tidak pula mabuk kerananya.." 
al-waqiah:: 19 

semoga hari ini kita semua ceria, gembira dan sentiasa bersyukur dengan apa yang kita ada...semoga kita tidak lupa bahawa DIA sentiasa ada bersama kita...:)

till then, 
eid mazni (banyakkan senyum yer awak-awak semua)