Google+ Followers

kita kawan..?? :)

Shaklee Updates

Sunday, 10 March 2013

PMS vs. GLA

Assalamualaikum semua...

Siapa tahu apa itu Premenstrual Disopheric Disorder...? atau Pemenstrual syndrom...? ada orang pernah mengalami...dan yang pasti, penyakit ni hanya menyerang kaum wanita sahaja....:) ok, period pain tahu kan...? senggugut lagilah tahu kan...? hiks....ok, entri ni nak cerita pasal ni lah...

istimewa kan kita? *gadis-gadis manis..wanita-wanita yang cantik*....sakit yang memang akan datang setiap bulan lah...dan kadang-kadang sakit ni boleh berlanjutan sampai 2 minggu...haha...tanda-tanda setiap kali nak period memang muncul seminggu awal kan...? tapi bergantung pada orang jugak...dengan emosi yang xstabil...muka ketat...kadang-kadang boleh nangis x tentu pasal...mudah terasa...

dan saya adalah antara orang-orang yang mengalami period pain yang teruk...seharian atas katil dengan pelbagai posisi tunggang terbalik...botol air panas, minyak panas...semua tersedia kat tepi katil..memang gaya dah macam orang pantang...boleh skip kelas semata-mata period pain...nak jalan pun susah...muscle cramp...(T_T) kadang-kadang kalau pergi klinik, memang doc akan inject lah...tapi makhluk ni, memang xpernah nak jengah klinik kalau period pain...xkan nk g klinik tiap-tiap bulan semata-mata period pain....?

dulu masa sekolah, ingat lagi...cikgu kaunselor kami, umi mordiana...bila kitorang ada talk kat masjid khas untuk pelajar perempuan, umi ada sebut pasal ni...umi cakap, period pain tu, sebab ari-ari kita menangis....*wink...wink* ni bukan setakat ari-ari menangis...diri sendiri dah meraung bagai..huk...
ada orang yang faham...ada orang yang x faham...xkanlah sakit tu xpernah berkurang kan...? xkanlah tiap-tiap bulan ada...? bagi orang yang xpernah merasa..memang tak kan tahu macam mana rasa sakit ni...dulu, saya ambil pain killer yang warna pink tu...khas untuk senggugut...sebab duduk hostel, xdek orang nak jaga...sampailah satu hari pergi farmasi...beli pain killer yang lagi power sebab dah xtahan sangat...dalam masa setengah jam je dah elok...tapi dah namanya pain killer...lepas tu, saya stop terus..memang x ambil dah...prefer tuam dengan air panas atau sapu minyak panas je..sampailah sekarang...memang rutin setiap bulan...

cuma, sejak 2 bulan ni...rasa sakit tu dah xseteruk dulu...bolehlah setakat separuh hari je terguling atas katil...masih sakit lagi...xdeklah teruk macam dulu...dah boleh buat kerja...hormon stabil...jujur saya cakap, saya nak suggest GLA Complex ni untuk semua orang yang mengalami masalah senggugut...it helps...



GLA Complex...kecil yang banyak manfaat...

 
saya dah consume GLA complex hampir 2 bulan...dan Alhamdulillah...untuk 2 bulan ni, senggugut dah tak teruk, hormon dah stabil...dan kitaran period pun ok..cukup-cukup kiraan hari...Alhamdulillah...saya berani ambil supplement ni sebab dia bukan pain killer...dia stabilkan hormon...betulkan balik kitaran period kita...dan secara perlahan-lahan dia reduce kan rasa sakit senggugut kita...banyak lagi kebaikan GLA ni...salah satunya dia boleh merawat eczema....

kelebihan GLA Complex

Antara testimoni yang berjaya...

pilihan kat tangan kita...saya ambil GLA bukan sahaja untuk period pain...tapi lebih untuk kestabilan hormon sebenarnya...dan, sejujurnya, saya xnaklah rasa period pain tu hilang terus...cuma saya syukur sangat bila ia berkurang..dah x teruk macam dulu...sekurang-kurangnya, saya masih lagi berpeluang untuk rasa sakit tu...:) rasa pelik lak bila xkena period pain...hiks...:) 
 
ok, untuk anda yang berminat nak try GLA Complex ni...boleh contact saya....insyaAllah best price boleh bagi...xmahal pun...dan sangat berbaloi untuk fungsi dia tu...:) 
 
 hubungi saya::
eid.nurmaidah@gmail.com...
shaklee independent distributor
ID: 914371