Google+ Followers

kita kawan..?? :)

Shaklee Updates

Friday, 8 February 2013

random: nak cantik x..?

Assalamualaikum semua...:) 

malam ni saya hanya blogwalking..dan mencari tips-tips kecantikan yang boleh dikongsi bersama awak-awak semua...

anyway, terjumpalah macam-macam petua dan kepelbagaian produk untuk kecantikan...dan salah satunya, untuk kecantikan 'aset' wanita...hmm...saya pun bacalah komen semua...rajin lak gi baca komen...anyway, apa yang boleh saya kongsi..hasil dari baca komen tu...berhati-hatilah pilih produk yang dijual sama ada di kedai atau pasaran online...dan survey dulu pasal produk yang kita berminat nak beli tu...bila tanya peniaga, memang akan diberitahu semua berkesan...bagus...ramai yang dah cuba...TAPI...JANGAN LUPA...lain orang, lain kesannya...

untuk produk yang saya baca komen ni...bila ada customer claim yang produk digunakan xberhasil...tiada perubahan...barulah peniaga share another tips...macam banyakkan minum air...minum soya...ambil protein...sedangkan sebelum ni hanya menjanjikan keberkesanan produk sahaja...saya agak kecewa jugakla sebab pernah terkena situasi begini....

saya sendiri...banyak sangat dah guna produk yang dijual online ni...terikut-ikut dengan orang...tapi, dalam masa yang sama, saya survey tentang shaklee ni...saya cari info berkenaan produk shaklee...even sekarang pun, walaupun dah jadi distributor...tetap lagi mencari info yang terbaik tentang shaklee ni....dan setakat ini...Alhamdulillah...shaklee yang terbaik untuk saya...

kenapa terbaik...? saya mula faham sesuatu...untuk setiap pengambilan supplement...semuanya bergantung pada keperluan tubuh...ambil supplement paling mahal sekalipun, if pengambilan air putih tidak cukup 2 liter sehari...xdapat kulit cantik...ambil pelbagai jenis kolagen, vitamin, suntik vitamin C, tapi tidak ikut jadual pengambilan yang betul...xdapat kulit sihat...ambil supplement tapi tidak istiqamah...pun tidak dapat kesan seperti mereka yang dah berjaya...dan...satu perkara penting yang saya boleh highlight..ambil apa-apa jenis supplement yang ada agent pencerahan ke...marine kolagen ke...gluthathione ke...apa-apa sahaja supplement...tapi, kalau vitamin yang diperlukan tubuh tidak cukup...kita tidak akan mendapat kesan yang maksimum....

dan shaklee...merupakan supplement yang membekalkan vitamin dan nutrient keperluan tubuh...contohnya B complex shaklee, mengandungi kesemua 8 jenis B vitamin dan mengandungi folic acid yang sangat penting untuk tubuh...vitamin E shaklee merupakan vitamin semulajadi yang mengandungi d-alpha tocopherol, bukan vitamin E sintetik...vitamin C shaklee pula merupakan 'sustained released' atau pelepasan perlahan-lahan yang membantu menghasilkan kolagen dalam badan...Protein soya shaklee atau ESP pula membantu membekalkan protein yang mengandungi 9 jenis asid amino yang membantu pembentukan sel...dan kerana sebab-sebab ini lah saya percaya dengan produk shaklee... 

set D: set kecantikan shaklee...
(Alhamdulillah...semakin mendapat sambutan ramai)


jadi...nasihat saya...buatlah survey...rajinkan lah diri cari info terlebih dahulu...jangan sebab orang ramai pakai/guna produk ni..ramai yang dah berjaya guna supplement tu kita anggap supplement tu juga sesuai untuk kita...jangan tertipu dengan peniaga...tanya mereka sehingga anda berpuas hati...jangan bazirkan duit anda dengan membeli produk-produk yang belum tentu boleh memberi kesan maksimum kepada anda...buatlah pilihan yang bijak...ingat yer...CANTIK DAN SIHAT perlu seiring...:)