Google+ Followers

kita kawan..?? :)

Shaklee Updates

Wednesday, 6 February 2013

bulan gelap

Petang…jam-jam terakhir sebelum balik ke uia…di meja makan…ruang dapur rumah bonda dan abah…sambil borak-borak…saya pandang bonda…

Saya: “ kenapa kak tengok ma makin cerah…? Atau ma memang kulit cerah…? “

Bonda: “ eh..eh..? (sambil senyum)…kenapa tiba-tiba…? “

Saya: “ ma pakai produk ape…? Kenapa kulit ma cerah, kulit kak gelap…?” (sarkastik aku bertanya..)

Bonda: “ eh…ape pulak…mak kan memang kulit cerah kan…x percaya, tanya abah….” (bonda senyum lagi…) 

Abah: “ awak tu keturunan mari….india sana…” (Senyum ….ayat abh pun dah berbelit-belit)

Saya: (terkena lagi..(‘-_-) ) “ dapat dari abah jugakla tu…” (buat muka tak puas hati…pandang bonda …tanya lagi)  “ kenapa along cerah tapi kak gelap…? Ma saje kan xnak share kulit cerah ngan kak…nak share ngan along je…x aci betul…huk..huk…” 

Abah: “ along lahir masa bulan cerah…sebab tu along cerah macam mak…adik lahir bulan gelap…sebab tu adik gelap…hehe…”

Saya: T.E.R.K.E.D.U…..abah…!!! kenapa jujur sangat….wuwuwuwu…(T_T)

Notakaki: ‘Adik’ saya bahasakan dengan abah…’kak’ saya bahasakan diri bila bercakap dengan bonda…’along’ ialah cik bulat dalam family…kakak cantik comot saya…ahahaha…