Google+ Followers

kita kawan..?? :)

Shaklee Updates

Friday, 4 January 2013

2013

2013::

jumaat yang pertama untuk 2013...Alhamdulillah...Allah takdirkan, pada tahun ini...pada saat ini...masih ada nafas, masih ada nyawa...namun, dengan meningkatnya umur, semakin dekat kita pada kematian...*tarik nafas dalam-dalam* semoga hidup dalam iman...semoga mati juga dalam iman...

setiap hari...saya bangun dengan mindset, eid ini tahun baru...tahun 2013...semalam dah kenangan...hari ini realiti...setiap hari...setiap saat, saya berperang dengan diri sendiri...segala monolg berlaku...setiap saat, saya pesan pada diri...tahun ini, saya nak jadi seorang yang positif....saya nak dahulukan perkara-perkara positif...nak bergerak kearah kebaikan...doakan saya...

2012, 2011, 2010, 2009, 2008, 2007, 2006.........198X...(heh, saje xnak letak no kat belakang...umur baru 19 tahu...sila percaya)...

dah banyak rupanya yang saya lalui...segala macam benda berlaku...bila ingat balik...tak sangka saya 'sekuat' ini untuk lalui hari-hari saya dahulu...tak sangka yang saya mampu lalu semua pahit manis tu...kadang-kadang saya terfikir...perkara paling teruk pernah berlaku dalam kehidupan...kehidupan saya...tapi, mungkin untuk orang lain biasa-biasa sahaja...dari mana kekuatan itu datang...? hati saya selalu bertanya...dan hati saya juga yang menjawab..." bila segala pergantungan...hanya kepada Allah semata...."...terduduk...mengalir air mata...walau diri ini selalu lupa...selalu tidak mensyukuri nikmatNya...namun, DIA tidak pernah lupa pada hambaNya...bila segala-galanya hanya diserahkan kepada DIA...DIA yang mengatur segala...terbaik untuk kita....tepat pada masa....

dan sekarang...tahun baru...umur yang baru...Allah takdirkan saya melihat 'langit yang cerah' itu lagi...DIA izin saya melihat segalaNya dengan kasih sayang DIA...DIA tidak penah lupakan saya...tidak pernah lupa...tidak pernah lupa...tidak pernah lupa....

dan benar...ujian DIA tanda kasih sayangNya...tanda DIA nak kita kembali pada DIA...tanda DIA rindu kita mengadu padaNya...ALLAH S.W.T....