Google+ Followers

kita kawan..?? :)

Shaklee Updates

Saturday, 1 December 2012

kisah chicken pox

assalamualaikum semua...

diri masih lagi penat...berminggu-minggu saya hanya menjadi silent reader belog orang tanpa sempat update belog sendiri...teringin nak menaip, nak menulis...nak meluah....tapi, masa belum tiba agaknya waktu itu..

Allah uji saya lagi...dalam sihat-sihat...elok je orang tengok saya pergi kelas...tersenyum bergelak ketawa dengan classmates...akhirnya, pada hari adanya 2 paper midterm, saya xmunculkan diri...kelas hampir seminggu saya ponteng...itupun berbekalkan MC yang diberi doktor...

sakit saya hanya biasa-biasa...tapi yang biasa ini yang buat saya tidur menangis, mengalir air mata...sakitnya luar biasa...berkali-kali diri tanya, kenapa xdapat masa kecik-kecik dulu...betulla orang cakap...bila dah tua remaja ni, kena chicken pox memang sakit...

ye...saya kena chicken pox...habis satu badan dan muka...penat sangat...xmampu nak explain rasa macam mana...sendi bagai ditarik-tarik orang seolah-olah hendak tercabut...migrain yang teruk...dan badan lemah...panas...demam...semua ada...pakej...selera...? xmampu nak makan ape sebab semua kena pantang...penat sangat...bilik level 4...bayangla macam mana....

hari isnin tu, saya xrasa pun diri kena ciken pox...anyway, weekend tu dah kena migrain teruk...tapi, saya pujuk hati..marah diri sendiri sebab tidur lambat, dan bangun awal...siapkan project yang nak kena submit...memangla kena migrain..n badan da start lenguh..kaki da start cramp..tapi, xpeduli...buat tak tahu aje...alih2, hari isnin tu saya xtahan...ke klinik..since tekak pun dah rasa perit sakit...tapi, doktor pun cakap dia tak tahu saya sakit ape...masa tu, xperasan lagi biji-biji berair kat badan ni...terlupa lak yang kat kepala ni dah penuh...saya terlupa nk inform doktor sebab rasa macam takde kaitan...so, dia bagi saya ubat kumur dan pain killer sahaja...

nak marah pun ada...dahla sebelum tu hampir 3 minggu saya bergantung dengan pain killer semata sebab geraham bongsu...lagi dapat pain killer...balik ke hostel, lemah je saya jalan...xmampu nak cepat-cepat macam biasa...nak sampai ke hostel tu, banyak kali saya berhenti...lembik...xpercaya dengan apa yang jadi kat diri...lembik sampai begitu sekali...sedangkan xdemam pun...dan akhirnya malam tu, badan dah start gatal, biji-biji merah dah tumbuh merata...letih dari biasa...xleh nak tumpu lama...pening pun ada..CONFIRM...chicken pox datang melawat saya....

penatnye nak taip...panjang lak cite...:(
anyway, doc bagi mc seminggu....dan gagahkan diri sendiri balik rumah naik bas...kl - kelantan...rumet semua tanya, parents xnak datang ambik ke..?? saya senyum je...selagi diri masih kuat, balik je sendiri...itupun sebenarnya dah menangis merau kat bonda minta datang ambik...hehehe...tapi, since saya 'anak lelaki bongsu  abah'...makanya, balik naik bas...

dan kat rumah...haruslah layanan 'first class' dengan segala pantang larang nenek moyang nak kena ikut...xboleh ambik nasi sendiri, xleh makan seafood, xleh makan makanan bergoreng...xleh itu...xleh ini...harus macam orang dalam pantang...maka, terisilah seminggu dengan tidur, makan, ubat dan tengok tv...itu sahaja...

okei...penat...to be continued...

bye...