Google+ Followers

kita kawan..?? :)

Shaklee Updates

Sunday, 27 May 2012

random me..bicara hati

"..jalan hidup setiap orang berbeza...tak semua yang kita rancang itu menjadi kenyataan..kerana hanya DIA yang mentadbir alam..."

" aku tahu aku tidak sempurna...sebab itu aku perlukan kamu untuk melengkapi hidup aku...yer...kamu...kamu..kamu dan kamu..."

"...masa berubah...hati juga berubah..dan diri sendiri juga berubah..."

"...untuk kau yang pernah hadir dalam hidup....terima kasih pahit manis kenangan...nyata aku lebih matang sekarang ini..."

"...tidak mendapat apa yang diharapkan...sakitnya bak tercucuk duri sembilu...namun mendapat apa yang kita perlukan..nyata manisnya mampu membungakan senyuman..."

"...sesiapapun berhak untuk menilai...namun jangan pernah menghukum...kerana kita juga sama...manusia...hambaNYA,,,"

"...tegurlah dengan rasa kasih...kerana ukhuwwah itu seharusnya membuahkan rasa kasih dan sayang..."

 "...andai aku tersasar..tarik aku kembali ke jalanNYA..."

"...andai hadirku tidak bermanfaat padamu...lupakan aku...jauhi aku...lupakan aku...tetapi maklumkan aku.."

"...tangis aku mengalir air mata...namun jika itu ketentuan DIA...tidak aku mampu menangis merayu...maka, doakan aku....kuat melepaskanmu..."

"...senyum aku..gembira aku...semuanya hanya pada mereka...keluarga dan teman...jangan kau ragut andai belum tiba waktunya...aku tidak rela..."

"...aku sayang...aku ditinggalkan...aku cinta...aku dikecewakan...aku kasih..aku diabaikan...tidak mengapa...itu kehidupan..."

"...aku belajar...pada jatuhnya aku, ada kehidupan...pada sinisnya pandangan manusia, masih terselit sayang...pada gelak tawa yang menghiburkan...terselit kesedihan....dan aku pilih untuk melalui semuanya...kerana itulah anugerah...anugerah bahagia..." 

"...jangan kau tinggikan letak diri ku pada pujian-pujianmu...aku terseksa begitu..."

"....aku boleh saja menyokongmu..menjadi kekuatan mu...namun, jika aku berlalu...hormati aku...jangan sisihkan aku..."

"...aku kan terus tersenyum...aku juga kan terus mengalirkan air mata...kerana dengan itu aku tahu...aku masih punya hati..."

"...aku tidak mahu hidupku sempurna...boleh jadi aku tidak punya apa punyamu...namun aku tahu...aku masih bahagia..."

"...andai aibku terpamer padamu...tegurlah aku...nasihatilah aku..jangan kau pertontonkan ia lagi...simpanlah..."

"...aku tidak perlu kau tuturkan janji manis sayang..."

"...aku masih...tetap...dan akan rindu pada kenangan...kerana itu aku bergerak meneruskan kehidupan..."

"...aku tidak mahu hidup di awanan...kerana aku mahu kakiku berpijak nyata di bumi tuhan...nyata itu lebih mendamaikan..."

"...aku tahu aku bahagia sekarang...kerana realitinya...walaupun kau pergi...aku masih punya Allah dalam kehidupan..."

"...nyata, hidup ini milikNYA...hidayah ini milikNYA...dan aku pasti kembali padaNYA..."

"...doakan aku menempuh kehidupan....doakan aku untuk setiap cabaran dugaan...doakan aku...semoga hati tetap dalam iman..."

"...aku...bahagia dengan kehidupan sekarang...Alhamdulillah..."