Google+ Followers

kita kawan..?? :)

Shaklee Updates

Sunday, 8 April 2012

hati...jauh sudahkah menghilang dalam kegelapan....?? kembalilah...

mata melirik di rak buku atas meja...
ada sesuatu yang dicari...
seakan-akan tidak nampak...
sedangkan selama ini hanya tetap disitu...
tidak kemana-mana pun...

tangan mencapai...
menatap lama muka depan...
serasa sudah lama tidak menyentuh...
tidak membelek...dan tidak memerhati isi didalamnya....

Bismillahhirrahmaanirrahim.....
bibir laju mengungkap lafaz...
ayat pertama dari surah al-Baqarah...
dibaca...lancar...
walaupun tidak bertarannum...tidak berlagu...
tapi lancar dengan tajwidnya....
Alhamdulillah...dalam kelalaian aku...Allah masih tidak tarik nikmat lancar aku membaca al-Quran...
itu bisik hati...

Sodaqallahul'azim....
menutup...menatap kembali...
kenapa seakan hilang...?
kenapa hati masih kosong....??
kenapa langsung tidak tersentuh....??

hati gundah...tangan perlahan-lahan menyentuh dada...
mana rasa itu...??
mana rasa damai...tenang selepas setiap kali membacanya...??
mana rasa penuh harapan setiap kali berbicara denganNya...
setiap kali mendengarkan bicaraNya....??
hilang...terlindung...dek kerana hitam..kotornya hati....

Ya Allah...sakitnya kenyataan...
peritnya ya Allah...
Nikmat membaca al-Quran itu telah Engkau tarik...
Lancar bacaan yang tidak bermakna...
yang tidak berbekas dihati...
jauhnya ya Allah...
riak aku dengan diri sendiri...
memandang baik perkara yang selama ini mengotorkan hati sendiri....

Ya Allah...
aku ingin nikmat itu kembali....
aku ingin rasa itu kembali...
aku ingin rasa menggetarkan jiwa itu kembali memenuhi hati...
aku ingin rasa tersentuh...
aku ingin mutiara kembali membasahi mata ini ya Allah....
ampunkan aku ya Allah...
aku lalai...aku leka...aku riak ya Allah...
kembalikanlah rasa nikmat berbicara denganMU di dalam hati ini ya Allah...

" I want Allah to love me...i need Allah to like me..i do not want Allah to leave me alone in the dark..."