Google+ Followers

kita kawan..?? :)

Shaklee Updates

Friday, 2 March 2012

rindulah...

bangun pagi-pagi cari dia...
xpon dia akan kejut dgn suara comel dia...
manja-manja bagi breakfast dulu...
barulah dia keluar rumah...
mencari rezeki...heeee....

keluar kejap je..
tengok-tengok da ade kat dapur...
selalu sibuk-sibuk bila orang nak masak...
bila kena marah sebab selongkar tong sampah...
mulalah nak buat muka gedik manja nak merajuk tu...
abah balik je cepat-cepat ngendeng konon-konon nak bagitaw yang mak marah...
sebenarnya nak bdukung ngan abah....
saje kan buat cik bongsu ni marah....

tapi haritu dia sakit...
keluar rumah pun kejap-kejap...
terbaring je kat atas kerusi berselimut bagai...
muka manja nak bgtaw semua orang yang dia sakit...
klau usik pon hanya mampu merengek 'emmm' je...

aku lah yang tukang usiknya...
'tarik ekor sket...cuit-cuit hidung sket...'
okei...mentang-mentang la gemok tu xlarat nak lawan balik...
suka suki je nak usik mengusik tuuuu....
kalau x haruslah kena penampar balik kannnn...
macam haritu...
ikut suka dia je bagi hadiah kt dahi aku sebelum aku balik hostel...
tapi xpe...aku syg dia... hehehe...

masa dia xsehat tu...
abah selalu cakap...
umur xpanjang ke...
aku doa dalam hati...janganlah kau pegi dalam waktu terdekat ni...
hilang 2 3 hari pun da buat mak dgn abah xcukup tanah nak cari...
Alhamdulillah dia sihat sampai skang...

gemok ni mmg gedik...
malam-malam beriba ng abah dulu baru tdo...
siang2 pegi naek atas mesin jahit mak termenung tepi tingkap tengok orang lalu lalang...
konon-konon nak teman mak sekali la...
tapi pergi duduk atas kain yang mak jahit...
xnak bagi mak buat keje...
tapi syg...
'hint' x dilayan..hehehe
time orang solat dia pergi masuk saf sekali...
tunggu sampai semua orang sudah solat...
lepastu manja-manja beriba ngan abah masa doa...
kadang-kadang...
dia suka curi masuk bilik aku...
time org tdo tu la dia pegi 'mengeow' kejutkan org...
mak ckp...
klau awk xbangun tu...sah-sah dia naek tdo sekali kt sbelah...
comella...!!!

okeiiiiiiiiiiiiii...
da bnyak merapu...
rindu dia sbenarnya...
rindu cik casey@kucing gemok tu...
rindu...rindu...rindu......
ayokkk....

terima kasihlah semua sb sudi baca yer...hik3....
lempang diri sendiri lelaju...
dush..dush...!!!

nota syg:: dgn selambanya mnghantar msg kt mak..." sy rs sy rindu kucing gemokla..tp x rindu mak nga abah..."...erk...?? ampunnnnnnnnn...hehehe...