Google+ Followers

kita kawan..?? :)

Shaklee Updates

Friday, 16 March 2012

CONTEST AKU SUKA MAKAN COKLAT

Assalamualaikum semua...

malam minggu...saya blogwalking...dan terjumpa contest ini....jom join...

 nak join...?? klik sini...


KENAPA SAYA SUKA MAKAN COKLAT...??


masa kecil-kecil dulu, along selalu cakap, adik tak cerah...atau lebih tepat lagi, adik hitam...tapi, nenek selalu cakap, " hitam-hitam si tompok manggis, walaupun hitam, tetap manis.."...apa kaitan dengan coklat...?? coklat itu gelap...tapi manis...samalah macam saya...sebab itulah suka makan coklat kot...hehe...


COKLAT ITU MANIS...
JUGA ADA YANG PAHITNYA...
JANGAN LUPA...
MANIS ITU KENANGAN...
PAHIT JUGA KENANGAN...
DAN SAYA RINDU KENANGAN...


DUNIA SENDIRI...
- berbaju kurung cantik dan ayu...berjalan melangkah ke kelas mengendong buku...manis senyuman...dan, choki-choki ditangan disua ke mulut tanpa mempedulikan orang sekeliling...yer, kadang-kadang saya lebih suka hidup dalam dunia saya...dan choki-choki itu bagaikan supplement harian...baik di dalam kelas, mahupun ketika dalam bilik sedang belajar...ade sahaja tangan ini memegang coki-coki atau apa sahaja jenis coklat...cadbury...snickers...semuanya COKLAT...


KENANGAN SEKOLAH
- waktu sekolah...kami berenam..sebelum masing-masing berpindah kelas dan mengambil aliran berlainan..kami satu kelas...tapi akhirnya tinggal saya sahaja yang mengambil aliran teknikal dan rakan-rakan yang lainnya beraliran sains tulen...dan bila RINDU waktu lepak bersama...saya mesej rakan-rakan, berjumpa di 'lorong tengah' dan saya keluarkan satu bar coklat...makan dan bercerita...atau hanya duduk-duduk saja...saya kira, cukup berkesan dalam hati saya...itu KENANGAN...

SAYA SAYANG AWAK...AWAK..DAN AWAK...(~_^)
- balik dari kelas...singgah di kiosk...selesai membeli...

saya:: nah...untuk awak... (sambil menghulurkan cadbury black forest)
rakan:: eh, kenapa tiba-tiba....??
saya:: entah...tetiba rasa nak bagi....ambik jelah...
rakan:: bestnyer....( dan senyum lebar-lebar sebab dapat coklat)

dalam hati saya berkata...saya SAYANG awak...tapi, tataw macam mana nak cakap...dan saya suka tengok awak SENYUM...saya juga suka coklat...sebab itu saya bagi awak...

BAHAGIA
- sedang lepak-lepak menjamu selera dan bercerita...saya mengeluarkan sesuatu dari beg...hadiah untuk adik-adik yang bertungkus lumus menjayakan program bersama...snickers dan cadbury bar menyapa pandangan...dan adik-adik yang ada berebut-rebut mendapatkan coklat-coklat tersebut...

" terima kasih akak...!!"

ucap mereka serentak...dan saya tersenyum lebar...BAHAGIA...ALHAMDULILLAH...


- yer...semuanya indah...kenangan itu indah...bilamana saya mahu membeli coklat, saya teringat setiap kenangan saya dan coklat-coklat tersebut...


CADBURY
~ all time favourite...
~ kenangan di sekolah....mana mungkin lupa...sampai sekarang...
~ juga kenangan ketika saya demam, homesick semasa di matrik...dan kawan baik itu membekalkan coklat yang banyak untuk saya...walaupun lidah ini tiada rasa, sekurang-kurangnya terubat rindu HOMESICK saya...
~ juga teman terbaik ketika saya stress, merajuk, rindu...dan ketika saya lapar...:)



MARS
~ ini coklat yang diberi seorang rakan...sempena reunion...dan saya terasa sangat sayang nak makan...tapi, akhirnya makan juga...:)
~ bila pandang ini, saya teringat dia...


DARK CHOCOLATE (BERYLS)
~ hadiah hari lahir...berserta kad yang comel...dari dua org kawan lelaki saya...langsung tidak sangka yang mereka akan memberi...dan saya sangat-sangat mengHARGAi...


SNICKERS
~ ini bekal yang sentiasa ada...bila saya hypo...bila tidak berkesempatan untuk breakfast mahupun lunch..ini salah satu PENYELAMAT saya...


CHOKI-CHOKI
~ agak-agak bila mood gedik dan nak rasa diri COMEL...ini yang harus ada...wink..wink..!!!



FERRERO ROCHER
~ ini coklat KASIH SAYANG...saya selalu belikan coklat ini untuk family...untuk abah dan bonda...dan saya suka tengok WAJAH GEMBIRA mereka menikmati coklat ini...SEKALI LAGI BAHAGIA...:)

ini cerita coklat saya....ini cerita kasih sayang saya...ini cerita KEBAHAGIAAN saya...bila saya RINDU....saya makan coklat...bila saya terasa kurang KASIH SAYANG...saya MANJAkan diri dengan coklat...bila saya rasa saya SEORANG diri...saya makan coklat...dan jika coklat itu pernah diberi kepada seseorang...saya rasa BERTEMAN semula...dan saya rindu kenangan...kenangan coklat...(~_^)

tak semua kenangan itu manis seperti manisnya coklat...namun tak semua coklat itu manis...ada juga coklat yang terasa pahitnya...namun tetap kita telan juga...begitulah kenangan...pahit dan manisnya...sama sahaja seperti rasa coklatnya....
itulah COKLAT...
dan itulah KENANGAN...:)

nak tag:: 
dan
(comot, comel dan sweet mcm coklat...heee) 

tarikh tutup::
28.03.2012

notasayang:: maaf, agak panjang merapu hanya untuk sebuah contest...terima kasih sudi baca...(~_^)